Stal 34HNM (1.6582) do ulepszania cieplnego stosowana jest głównie przy dużych obciążeniach, których elementy są szczególnie narażone na uderzenia, skręcania i drgania. Stosowane zwykle w przemyśle lotniczym jako wały korbowe, napędowe, wirniki, części turbin.
PN | W. nr | EN | AISI | Rosja | Inne |
34HNM | 1.6582 | 34CrNiMo6 | 4337 | 38Ch2N2MA | 16343 |
C | Si | Mn | Cr | V | Ni | Mo | Cu | S | P | W | Co |
0,32 | 0,17 | 0,50 | 1,30 | – | 1,30 | 0,15 | max | max | max | – | – |
0,40 | 0,37 | 0,70 | 1,70 | – | 1,70 | 0,25 | 0,30 | 0,035 | 0,035 | – | – |
Technologiczne procesy obróbki | Możliwość zastosowania | Temperatura |
spawanie | – | |
kucie | + | |
walcowanie | + | |
hartowanie | + | 830 – 860 °C olej |
odpuszczanie | + | 540 – 680 °C |
wyżarzanie normalizujące | + | |
wyżarzanie zmiękczające | + |
w stanie zmiękczonym: | max 249 HB |
w stanie ulepszonym: | max 32 HRC |
Wytrzymałość na rozciąganie Rm | >=810MPa |
Granica plastyczności Re | >=690 MPa |
KRONOS EDM Dariusz Chmielewski
Tupadły 129, 88-101 Inowrocław
kronos@kronosedm.pl
Katarzyna Janicka-Chmielewska
52 352 20 26
sekretariat@kronosedm.pl
Dariusz Chmielewski
604 412 364
darek@kronosedm.pl
52 353 03 18
Damian Łukawski
606 271 162
Małgorzata Schumacher
508 165 236
Marcin Bykowski
534 800 234
Piotr Pioterek
535 755 353
Radosław Jaskólski
531 530 104
Sylwia Jaszcz
508 165 206